Süleyman Nazif 

· Namık Kemal geleneğine bağlı kalmış gür sesli bir şairdir. 

· İstanbul’un işgali üzerine yazdığı KARA BİR GÜN adlı makalesiyletanınır. 

Safveti Ziya 

· Dönemin sosyete yaşamını ele alan SALON KÖŞELERİNDE adlı romanıylabilinir. 

Hüseyin Suat Yalçın 

· Gave-i Zalim takma ismiyle siyasi ve sosyal hicivler yazmıştır. 

· Şiirlerini GAVE DESTANI adlı eserde toplar. 

Faik Ali Ozansoy 

· İkinci Hamit olarak anılır ve şiirlerini FANİ TESELLİLER adlı kitaptatoplar. 

· Ayrıca LALE DEVRİ, NEDİM ve PAYİTAHTIN KAPISINDA adlı oyunlarıvardır. 

Ali Ekrem Bolayır, Hüseyin Siret Özsever, Celal Sahir Erozan bu dönemindiğer sanatçılarıdır. 

FECR-İ ATİ (1909 – 1912) 

Servet-i Fünun edebiyatına tepki olarak doğdu. İkinci Meşrutiyet’le beraberbirlikte dönemin genç edebiyatçıları “Fecr-i Ati Encümeni Edebisi” adıyla birtopluluk kurdular ve kendilerine yer veren Servet-i Fünun dergisinde birbildirge yayımlayarak kendilerini topluma tanıttılar. Bildirgeyi AHMET HAŞİM,HAMDULLAH SUPHİ TANRIÖVER, ŞAHABETTİN SÜLEYMAN, ALİ CANİP YÖNTEM, FAİK ALİOZANSOY, MEHMET FUAT KÖPRÜLÜ, YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU, REFİK HALİT KARAYimzalamıştır. 

Özellikleri: 

Ø Edebiyatımızda ilk edebi bildirgeyi yayımlayan akım olmuştur.  

Ø Sanat ve edebiyatın duyguların eğitimine yardımcı olduğunu ileri sürerek,ulusun gelişmesini ilke edindiklerini bildirmişlerdir. 

Ø Amaçları Türk edebiyatını Batı’ya, Batı edebiyatını da Doğu’yatanıtmaktı. 

Ø Sanat sanat için anlayışını rehber alırlar. 

Ø Sanat şahsi ve muhteremdir görüşünü savunurlar. 

Ø Karşı çıktıkları halde Servet-i Fünun edebiyatının geleneğinisürdürmüşlerdir. 

Ø Sembolizm akımının etkisi görülür. 

Ø Konularında aşk ve doğayı romantik bir anlayışla ele alır. 

Ø Tek temsilcisi Ahmet Haşim olmuştur, diğerleri Milli edebiyatageçmişlerdir. 

AHMET HAŞİM

· Şiirlerinin hepsini aruzla yazmıştır ve heceyi “köylü vezni” diyerekküçümsemiştir. 

· Sembolizmin etkisi görülür. 

· Şiiri anlaşılmak için değil duyulmak için olduğuna inanır. 

· Ses ve musiki anlamdan önce gelir. 

· Dış dünya gözlemlerini kendi prizmasından geçiren şair, şiirde kapalılığıesas alır, şiirin sözle musiki arasında sözden ziyade musikiye yakın olduğunusöylemiştir. 

· Sonbahar, akşam kızıllığı, şafak, mehtap ve karamsarlık şiirin temelöğesidir. 

· Düz yazılarında dili oldukça sadedir. 

· Eserleri: Göl Saatleri, Piyale; Bize Göre, Gurabahane-i Laklakan;Frankfurt Seyahatnamesi.