Toplumda ciddibir sıkıntı ve bunalım var. Kamu kurumlarında çalışanlarla iletişim kurmak  gün geçtikçe daha da zorlaşıyor. Bir sorusoramıyorsun. Sorgulayamıyorsun. Vatandaş tedirgin.  Millet  devletinin ayakta durması  için vergi veriyor. Karşılığında hizmet istiyor. Ancak bazı  kurum ve kuruluşlarda görev yapanlar  bu inceliğin farkında değil.  Vatandaşa bir başka davranış ve duruşgösteriyor.

    Bir  alış veriş yapmak için esnafa varıyorsunuz. Size hoş geldiniz diyor. Buyurun diyor.Nasıl yardım edebilirim diyor.  Kamudagörev yapanlara  ücretini peşinverdiğimiz halde  surat yapıyor. Sanki  vatandaş onu değil de  o vatandaşı besliyormuş gibi tavır alıyor.

    Etik kültürüyok. Dürüstlük, adil olmak ,tarafsız davranmak,açık sözlü olmak,saydamolmak,çıkarcılıktan uzak durmak ve hesap verebilirlik duruşu sergilemek gibibir çok değerlerimiz yok olmuş.

     PeygamberimizHz Muhammed efendimizin  bir hadisi var." Kendinize yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayın." 

    Batıda bu  davranışa "empati" deniyor.Kendinizi başkası yerine koymak. Bizim inancımız bunu bin yıllar önce ortayakoymuş.

    Kamu görevindeçalışanlar bu hadisi düşünerek işini yapmasında fayda var.  Karşınıza gelip sizden hizmet almakisteyenleri  kendi ananız,babanız,kardeşinizhatta kendiniz olarak düşünün.

    Bir güler yüzgöstermek zor mu ?  Kendi işyerinize birmüşteri gelmiş gibi düşünün.  Kendimüşterinize bir tebessüm etmez misiniz.? Kurumlarınıza gelen  kim olursa olsun ona bir tebessüm edin ?Hadis mealine göre "Tebessüm sadakadır" Bedavadan sadaka vermişolursunuz.

     " İnsanıyaşat ki devlet yaşasın" anlayışı içinde çalışarak bu ülkeyi hak ettiğiyere  getirmek hepimizin  görevidir.

     Kamu göreviyapanlar etik  davranış kültürüne riayetetmelidir.

     Herkesehayırlı  Ramazanlar, hayırlı Cumalar  dilerim.