Toplumda ciddibir sıkıntı ve bunalım var. Kamu kurumlarında çalışanlarla iletişim kurmak gün geçtikçe daha da zorlaşıyor. Bir sorusoramıyorsun. Sorgulayamıyorsun. Vatandaş tedirgin. Millet devletinin ayakta durması için vergi veriyor. Karşılığında hizmet istiyor. Ancak bazı kurum ve kuruluşlarda görev yapanlar bu inceliğin farkında değil. Vatandaşa bir başka davranış ve duruşgösteriyor.
Bir alış veriş yapmak için esnafa varıyorsunuz. Size hoş geldiniz diyor. Buyurun diyor.Nasıl yardım edebilirim diyor. Kamudagörev yapanlara ücretini peşinverdiğimiz halde surat yapıyor. Sanki vatandaş onu değil de o vatandaşı besliyormuş gibi tavır alıyor.
Etik kültürüyok. Dürüstlük, adil olmak ,tarafsız davranmak,açık sözlü olmak,saydamolmak,çıkarcılıktan uzak durmak ve hesap verebilirlik duruşu sergilemek gibibir çok değerlerimiz yok olmuş.
PeygamberimizHz Muhammed efendimizin bir hadisi var." Kendinize yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayın."
Batıda bu davranışa "empati" deniyor.Kendinizi başkası yerine koymak. Bizim inancımız bunu bin yıllar önce ortayakoymuş.
Kamu görevindeçalışanlar bu hadisi düşünerek işini yapmasında fayda var. Karşınıza gelip sizden hizmet almakisteyenleri kendi ananız,babanız,kardeşinizhatta kendiniz olarak düşünün.
Bir güler yüzgöstermek zor mu ? Kendi işyerinize birmüşteri gelmiş gibi düşünün. Kendimüşterinize bir tebessüm etmez misiniz.? Kurumlarınıza gelen kim olursa olsun ona bir tebessüm edin ?Hadis mealine göre "Tebessüm sadakadır" Bedavadan sadaka vermişolursunuz.
" İnsanıyaşat ki devlet yaşasın" anlayışı içinde çalışarak bu ülkeyi hak ettiğiyere getirmek hepimizin görevidir.
Kamu göreviyapanlar etik davranış kültürüne riayetetmelidir.
Herkesehayırlı Ramazanlar, hayırlı Cumalar dilerim.