Bir kısım insanlar bu nikah işinikafasına takmış. Müftünün nikah kıymasını laikliğe aykırı bulanlar var.Öncelikle şunu iyi anlamak gerek. Nikah kıyan kişinin ne iş yaptığı önemlideğil. Eğer evlenen kişiler Müslüman ise nikah kıyanın Müslüman olması yeter. İkide şahit olursa nikah kıyılır.Nikah, evliliği meşru zemine taşımak içindir.
Keza Cumhuriyetöncesi mahallin ileri gelenleri İmam ve muhtar olduğu için geleneksel olaraknikahı İmam ve muhtarlar kıyarlardı. Evlenen kişilerin yakınlarından en azbirer şahit olurdu.
Nikah genel bir kavramdır. İçeriği çok genişve anlamlıdır. Her inancın,her toplumun kendine göre nikah usulü vardır. Medeniyasada nikahın en önemli tarafı evlenecek olan kişilerin kayıt altına alınması.Bu çok önemlidir. Çünkü kayıt altına alınmayan evliliklerde gayrı meşru birsistem oluşuyor. Çocukların ve nesillerin isimleri dahi kayıt altına alınmıyor.
Medeni kanunlarımız nikah işini BelediyeBaşkanlarına veriyor. Belediye başkanları yetkili kıldığı bir memura bu göreviverebiliyor. Belediye bir kamu kuruluşudur. Kayıt tutuyor. Nüfus idaresindenaldığı bilgiler ışığında iki kişinin evlilik ahdini kayıtlara geçiyor.
Şunu iyi anlamakgerek. Müftüler önüne gelenin nikahını kıyacak değil. Belediye başkanlığınınistediği bütün belgeler Müftülüklerce deistenecektir.
Bu görevidevletin herhangi bir kurumu da yapar. Müftüler de yapar. İslam da evlilikmüessesi kutsal bir kurumdur. Evlenmekde boşanmak da kurallara bağlıdır.
Belediye degörevli bir memur İslam da evlenme veboşanma şartlarını nikah kıyma esnasında muhataplara anlatacak ortam ve şartlarbulamıyor.
Bu bakımdanMüftülerimiz evlenme ve boşanmaşartlarını evlenecek çiftlere anlatmalıdır. İslam da canım istedi evlendim.Canım istedi boşandım yok. Bu işin bedeli ağırdır.
Yine herkesserbest. İster kilise de ,ister Müftü de,isterse de belediye de nikah kıydırabilir.
Bu konuyu rejimmeselesi yapmak doğru değil.