MUSTAFA Karaaslan köşesinde “AK Parti’den Kahramanmaraş’a Büyükşehirbelediye başkanı olmak” başlıklı bir yazı yazıp Büyükşehir BelediyeBaşkanlığına aday adayı olabilecek dört ismi sıraladıktan sonra yazının enaltına da bir dipnot ekleyerek, “Debakalım Yener Atlı buna cevap ver...” diyerek yazıya nokta koymuş…
Sanki ben Ak Parti’nin aday belirleme komisyonu üyesiyim de,niye bana pas veriyor, çok anlayabilmiş de değilim ama atılan pası goleçevirmek de evvel Allah bizim işimiz!
Karaaslan yazısında şu dört ismi öne çıkarıp, nedenlerinişöyle yazmış:
-BİR: Fatih MehmetErkoç… Bir dönem daha diyor ‘Erkoç Başkan’ Ki, projeleri bitirmek için.
-İKİ: Veysi Kaynak…Başbakan Yardımcılığı sonrası Büyükşehir Belediye Başkanı olmak istiyor.
-ÜÇ: Nevzat Pakdil…Epeydir gönlü Kahramanmaraş’ta.
-DÖRT: Ömer OruçBilal Debgici… Partinin il başkanı olarak gönlü o koltukta.
Bu sütunların yazarı olarak siyasi yazı hayatımda, dokuzuncuCumhurbaşkanı merhum Süleyman Demirel’indeyimiyle önce şunu öğrendim: “24 saatsiyasette çok uzun zamandır.”
Yani bu 24 saate derenin altından çok sular akar.
Ammavelakin, “odereyi görmeden paçayı sıvamak, abesle iştigal olur sevgili Karaaslan…”
Ancak şu saydığın dört ismin önce üçü hakkında ve en sonundada Erkoç hakkında benimde fikirlerimi beyan etmem farz oldu!
VEYSİ KAYNAK: Buisimle ilgili yapacak sayfa dolusu yorumlar olsa da, ‘yerim dar’ misali kısageçeceğim. Doğrudur yanlıştır ancak Ankara kulislerinde onun için, “Zaaflarına yenildi, Reis’in yanında bütünkredilerini tüketti.” şeklinde yorumlar yapılıyor. Üstte de dediğim gibisiyasette hiçbir konuyu iddialı yazmam ancak görünen o ki, Kaynak, bütünkaynaklarını tüketti ve kendi istemese de siyasi hayatını noktaladı.
NEVZAT PAKDİL:Evet gönlünden Büyükşehir Başkanlığı geçtiği cümle alemin bildiği bir şey amaşu anda Başkent’te güç olanlardan vize alabilmesi, Kemal Kılıçdaroğlu’nun AkParti’den aday olabilme şansı kadar. Buna rağmen Pakdil’in bir “siyaset stratejisti” olması hasebiyleçok küçük bir yüzdelik bırakırım.
ÖMER ORUÇ BİLALDEBGİCİ: Bugüne kadar ne ondan ne de onun çevresinden böyle bir duyum hiççıkmadı. Siyasi hedefinin de büyükşehir olabileceğine hiç ihtimal vermiyorum,bu tamamen senin akıllara soru işareti bıraktırıp, ortalığı karıştırma fikrin.Debgici’yi değil de Dulkadiroğlu Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Akif Kahveci’yi desen bunainanırım çünkü Kahveci fırsatını yakalarsa hem Necati Okay’ın hem de Erkoç’unyerine oynar!
EKSİLERİ VE ARTILARIYLA ERKOÇ
ŞİMDİ gelelim Büyükşehrin mevcut patronuna…
FATİH MEHMET ERKOÇ… Baştakent kamuoyu olmak üzere hiç kimse Erkoç’tan bu performansı beklemiyordu.Başkanlığın ilk iki yılında kırsala götürmedik hizmet bırakmadı, üçüncü yıldamerkeze bir girdi, tam girdi.
Yedikuyular Kayak Merkezi, halen inşaası devam eden kuzeyçevre yolu ve baraj kenarına yapılan sahil, kente metropol kent havası verenalt geçitler, üst geçitler, yeni açılan bulvarlar, devasa park ve mesirealanları, Trabzon Caddesi’ni turistik bir cadde haline getirmesi vs ilk aklagelenler…
Puanlama yapacak olursak…
Kentte ilk kezyapılan hizmetler: 10
Rutin belediyecilikhizmetleri: 10
Sosyal belediyecilikhizmetleri: 10
Vatandaşla diyalog:10
Kadro kurma: 8
Toplu taşımada devrimgibi kararlar: 10
İlçelere ulaşma vehizmet götürme: 9
Kentsel dönüşüm: 9
15 Temmuz mücadelesi:10
E daha ne olsun Allahaşkına?
En büyük eksisi ise;Büyükşehir belediyelerinde asıl hizmet üreten birim, genel sekreterlik ve onunyardımcılarıdır. Mevcut genel sekreterin şu anda ha varlığı, ha yokluğu!Adamcağız, emekliliğini Kahramanmaraş’ta aldığı bu görevle dolduruyor.Kahramanmaraş’tan sonrası, tutarsa memleketi Elazığ’dan milletvekili adaylığı,tutmazsa Elazığ’daki göl kenarındaki bağevinde emeklilik hayatı… Erkoç Başkanınşu anda acil olarak cevval bir genel sekretere ihtiyacı var…
İşin siyasi ayağı ne olur, milletvekilleri Mahir Ünal, Ahmet Özdemir ve Cihat Sezal üçlüsü nasıl bir politikaizlerler, onu bilmem. Ancak yiğidi öldür, hakkını ver misali Fatih Mehmet Erkoç, Kahramanmaraş’a hep“ilk”leri yaşatan bir başkan olaraktarihe adını yazdırmıştır ve daha da önemlisi, eğer Ak Parti Genel Merkezi buişi Kahramanmaraş halkına sorarak belirlerse, yapılacak anketten büyük bir oyyüzdesi ile Erkoç çıkar.
Al sana cevap MustafaKaraaslan…
BELEDİYENİN STANDART DIŞI İCRAATI
KAHRAMANMARAŞ yollarında hız kesmek için yapılankasisler, araçlar dışında insan sağlığına zarar verecek boyutta… Özelliklehamile kadınlar çocuklarını bile düşürebilir!
Diğer metropol kentleri bilmem amaİstanbul’daki kasislerde, aracın ön tekeri kasisten indiğinde arkası kasisegiriyor. Böylece araçlar Kahramanmaraş’taki gibi havaya uçmuyor.
Bunun bir standardı var mı diye araştırdım,varmış...
TSE Standartlarına göre; kasisin genişliği,araçların dingil mesafesine bağlı olarak 3,60-3,80 metre olmalıdır. Otobüshatlarının bulunduğu şehiriçi yollarında tümseğin yol sathından yüksekliği7,5-10 cm.(orta noktası) olmalıdır. Özel temel çukurları 5 cm. derinliğinde ve 60cm. eninde hazırlanmalıdır.
Yani bir otomobil kasise çıkıp durduğunda,hem ön hem de arka tekerlekleri kasisin üstünde kalacak ve kentimizde olduğugibi üstü yuvarlak olmayacak.
Bu durumda üstte belirttiğim ölçülerindışında yapılan kasislerin hiç birisi de standart değil. Kasislerdenkaynaklanan maddi, yaralanmalı ve ölümlü kazalarda olay mahkemelere gittiğizaman mahkemeler söz konusu kasisin standartını soruyor, sırf bu durum yüzündenbatıdaki bilinçli insanlara belediyeler, her yıl yüklü miktarda tazminatlarödemektedir.
Biz, büyükşehir bu işi “düzeltiyoruz” diyene kadar busütunlarda hatırlatmaya devam edeceğiz. Büyükşehrin “Atom Karınca”sı, Genel Sekreter Yardımcısı Harun Buz ve “Uykucu Şirin”iFen İşleri Daire Başkanı Onur Erdi’yeduyurulur…