“Osmanlı- İslam medeniyetinin doğu kolunun oluşumunda Ahmed Yeseviler, Mevlânalar, Yunus Emreler büyük rol oynamışlardır. Batı kolunun oluşumunda da İbn Ârabilerin izleri görülür. İslam medeniyeti, akıl ve kalbin evliliğinden doğan, fıtratı doğrultusunda gelişmiş, aydınlık yüzlü gürbüz bir delikanlıya benzer; kılıcı bizzat merhamettir. O, insanlığa düşman değil, insanlığı yok eden mikroplara düşmandır ve kılıcını yalnız onlar için kullanır…

Bilmem bu görüşe katılır mısınız? Şahsen ben yürekten katılıyorum ve bütün yazılarımda ifade ettiğim gibi önce sorumluluklarını bilen insanlar yetiştirmek gerekiyor diyorum. Aslında bu söylediğim medeniyetin aslî hedefidir. İnsan, insanlık seviyesine gelmeden kurulacak olan dünya bir cehennemden farksızdır; çünkü insanlık seviyesini yakalayamamış insancıklardan daha tehlikeli bir varlık yeryüzünde mevcut değildir.

Değerli bir dostumun ifadesi ile; “Ülkemizin gelişmesi ve her alanda bağımsızlığını güçlendirmesi hedefleri doğrultusunda, bilim ve teknolojide “Milli Teknoloji Hamlesi” olarak tanımlanabilecek bütüncül bir gelişime ihtiyaç vardır. Ülke ölçeğinde, topyekûn ve sürdürülebilir bir atılımın gerçekleştirilebilmesi ise toplumun bütün katmanlarının bu hedef doğrultusunda motivasyon kazanması ve bilim-teknoloji üretiminde yetkinliğe sahip bir insan kaynağının oluşturulmasına bağlıdır.

DENEYYAP PROJESİ

Tam da bu tespitler ölçeğinde ülkemizde önemli bir  çalışma başlatıldı. Dene-Yap Projesinden  bahsediyorum. Bu proje kapsamına Kahramanmaraş’da dahil edildi. Geçen hafta da başvurular bitti. Şöyle bir bilgi aktarayım: “Ülke gelişimine yüksek katkı sağlayabilecek yetenekli öğrencilerin ülke genelinde tespit edilmesi ve bu öğrencilerin gelişimleri için gerekli desteklerin sağlanması önem taşımaktadır. Gençlerin takım çalışması, yenilikçi düşünce, proje geliştirme odaklı eğitim programları ile daha üretken olmaları sağlanmalıdır. Deneyap Teknoloji Atölyesi projeleri yeterli fiziki imkânlar ve donanımlar sağlanarak, gençlerin bilim ve teknolojide yenilik üretebilen ve diğer insanları da bu doğrultuda etkileyebilen bireyler olmaları hedeflenmektedir…”

Peki Deneyyap Atölyelerinde neler yapılacak? Sonuçları ne olacak? Sorularının cevaplarını da aktaralım:

İLMİ ELİNDE TUTAN ÇOCUKLAR OLACAK

“Eğitim sonucunda her bir öğrencinin, birbirinden farklı sorunlara birbirinden farklı çözümler üretebilen, Üretken ve bu bağlamda yetkin, özgün, millî ürünler yapılacak veya tasarlanacak.

Mesela ROBOTİK VE KODLAMA bölümünde ki eğitim ortamı öğrencilere eğitim sonunda, istenen özellikler ve ihtiyaçlar doğrultusunda robotlar tasarlayarak kendi özgün projlerini gerçekleştirecekler.

HAVACILIK VE UZAY TEKNOLOJİLERİ atölyesinde ise ki bu geleceği olan bir teknolojik bölüm, gelecek vadediyor; yerli ve milli projelerin tasarlanmasını ve üretilmesini sağlanması amaçlanıyor. Eğitim içeriğinde; aerodinamik v.b tasarımlar yapılacak.   

Sonra YAPAY ZEKA:Atölyeleri bulunacak. Burada da derslere devam eden öğrencilerimizden, algoritmik düşünce ve bilgisayar programlama konusunda yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmaları bekleniyor.

NANOTEKNOLOJİ VE MALZEME BİLİMİ

 bölümü de yer alacak tabi başka atölyelerde bulunacak bu çalışma ülkemizin geleceğini yakından ilgilendiriyor. Bunun için yakında yazılı ve sözlü sınavlar yapılacak ve icadcı kafaya sahip öğrenciler taranım bulunacak.

Diyeceğim şu ki, artık ülkemin geleceğinden ümitliyim ve giderek de bu ümidim artıyor. Çünkü, çocuklarımız artık kendi ilgi alanları doğrultusunda yetiştirilecek. Siz diyeceksiniz ki, çok geri kaldık! Olabilir, bende ilim yolunda ilk adıma attık ya, gerisi inşallah gelecektir.

Peki Rabbim çocuklarımızın zihnini açsın, yeni icadlara yolculuğa açtıkları yolda harika buluşlara imzalar atsınlar.

Kalın sağlıcakla.