Sanki zamanımızda dadevam eden bir ; Habil , kabil meselesiher an yaşanmaktadır. Çünkü imtihan sırrı olarak , kabil , zulmün devamını ; Habil hakkındevamını temsil ede gelmiştir. İşin özeti şu ; Bunlar birer kurban keserler, Habil’in kurbanı kabul olur, fakat Kabil’in kurbanı kabul olunmaz. Habil: Allah ancak müttekılerin kurbanını kabul eder der. Layağlemül kaybe illallah( gaybı ancak Allah bilir) aralarında bir kıskançlıkhusule gelir. İşin içine , nefis ve dünya meselesi girer. Kabil ,Habi le ben seni öldüreceğim der. Habil sen bana elini uzatsan da; Ben sana elimi uzatmam, şüphesiz ben alemlerin Rabbi olan Allahtan korkarımdiye cevap verir. Kabil bunu dinleyip önemsemedi ve kızgın davrandı. Habil ona dedi; Böyle yaparsan hem sen günaha girersin hem de benim günahıma girersin dedi. Bugünün asi ve zalim insanları gibi hakka kulak asmayarak, kardeşleri bir birineöldürttüğü gibi : Kabil de kardeşinin sözünü dinlemeyip onu öldürdü. Nefsine ve şeytanın iğvasına yenik düştü.İşte kabil imtihan sırrı olarak bu zulüm çığırının açılmasına vesileoldu. Nefsine uyarak Bu yüzden de hüsrana düşenlerden oldu. Sonra cesedin başın da beklemeye başladı neyapacağını bilemiyordu. Cenab-ı Hak birkarga gönderip ne yapmasın gerektiğini ona talim etti. Karga karşısına geçti yeri kazmaya başladı.Karga ona muallimlik yaptı. Ona neyapması gerektiğini öğretti. Sonra: Yazıklar olsun bana şu karga kadar olamadımbir kardeşimi saklayamadım dedi. Büyükbir pişmanlık duymaya başladı. Bu olaydan sonra Rabbül Alemin şöyle buyurdu : “Bir kimse başka birini haksız yer öldürürse bütün insanları öldürmüş gibi olur,bir insanın yaşamasına vesile olursa bütün insanları yaşatmış gibi olur”buyurarak insan öldürmenin ne kadar büyük günah olduğunu bu şekilde beyan eylemiştir. .Buradan anlaşılan Allah’ın bir insana ne kadar değer verdiği olgusudur. Bugün insanlar kılı kıpırdamadan bir birini acımasızca öldürüyorsa bununne İslam la nede insanlıkla hiçbir alakası yoktur. Başka bir tabirle: Allah veRasulüne karşı ; “fesad çikarmaya çalışanların cezası: Öldürülmeleri veya oyerden sürgün edilmeleri veya el ayaklarının çapraz kesilmeleri “ cezasınınverilmesi istenmektedir. Cenab-ı Hak daha bu onlara verilen dünya cezasıdır,ahirette daha şiddetli azap göreceklerdir diye haber vermektedir. Yüce yaratıcıErhamürrahimdir( merhametlilerin en merhametlisidir.) Fakat zalimlere veinkarcılara karşı da ; “ Şedidül ikaptır.”( Azabı çok şiddetlidir.) Sonuç: Yer yüzünde fesat çıkaranlar,insanları bir birine kırdırmaya çalışanlar, suçsuz yere masum insanları öldürenler: Dünyada ki cezasını dışındaahirette şiddetli azaba duçar olacaklardır. Yapılanlar kimsenin kesesinekalmıyacaktır. Mahkeme-i Küprada iğneden ipliğe hesabı sorulacaktır. Allah’ınyakalması pek güçlüdür, kaçacak bir yerleri de yoktur. Rabbim bu olaylardanibret almayı, insana insan gibi davranmayı, zulme karşı birlik beraberlikolmayı nasip eylesin. Bütün mahlukatı severiz Allah yarattığı için. Ama; zalimi asla. Kainat’ın Halıkına emanet olun.