Bireyin başkalarıile iyi ilişkiler kurmasında, toplumsal kurallara uymasında, sorumlulukyüklenebilmesinde, başkalarına yardım etmesinde, haklarını kullanabilmesindesosyal becerilerin önemi büyüktür.
Çünkü bireyiniçinde yaşadığı toplumun bir üyesi haline gelmesi, toplumun bir parçasıolduğunun bilincine varması ve toplumsal sorumluluklarını yerine getirmesibireyin toplumsal yaşamda gerekli olan sosyal becerileri kazanması ilemümkündür.
Bunun için deilköğretim, ilk basamaktır.
Hatta gelecekyıllarda zorunlu eğitim yaşının gerilere çekilmesiyle ki kendim, 3 yaşınzorunla eğitim yaşı olması gerektiğine inananlardım. Böyle olunca, sosyalbecerilerin artırılması konusu daha erken yaşlara çekilecektir.
Aslında her anne vebaba çocuklarındaki gelişim dikkatle takip etmeli, içine kapanık, konuşmazorluğu çeken ya da konuşmak istemeyen, yalnızlıktan hoşlanan çocukları tespitedip, pisikolokların gözetiminde bu olumsuz tutumların giderilmesi için çabasarf etmeli, ilk öğretmen konumunda olabilmelidir.
Nedeni, çocuklarkişisel temel gelişimlerini 0/6 yaş aralığında tamamladıkları için, sonra bugelişimlerini sağlamak oldukça zor oluyor.
Altını ıslatmalarakadar varan bu sorunlar çözmedi biz öğretmenler zorlanıyoruz….
Bu durum, genleryoluyla çocuğa geçebildiği gibi, yaşadıkları sorunlar ya da fıtrat gereği deolabiliyor, bu da bizim gözlemlerimizden bazıları diyebilirim.
ÖĞRETMEN ÖNEM ARZEDER
İlköğretim,toplumdaki tüm bireylerin kazanmaları gereken ortak temel bilgi ve becerilerinkazandırıldığı önemli bir örgün eğitim aşamasıdır.
Milli eğitimingenel amaçlarına dayalı olarak her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak içingerekli bilgi beceri ve tutumları kazandırmak, onu ilgi, istidat ve yetenekleridoğrultusunda yetiştirmek, hayata hazırlamak ilköğretimin amacıdır.
Diğer taraftan,sosyal ve kültürel gelişimin ve devamlılığın sağlanması, demokratik birtoplumun oluşturulması ve geliştirilmesi, toplumun hayat standardınınyükseltilmesi ilköğretimin önemli fonksiyonlarındandır.
Toplumdaki tümbireylerin sahip olmaları gerekli olan temel bilgi, beceri, davranış vealışkanlıkları kazandırmakla sorumlu olan ilköğretimde, öğrencilerekazandırılması gereken temel becerilerden birisi de sosyal becerilerdir. (Çubukçu,Gültekin; 2000: 278).
İÇİNE KAPANIKÇOCUKLAR
Okulda öğrencileregerekli sosyal becerilerin kazandırılması, pekiştirilmesi ve bu becerilerindeğişik ortamlarda uygulamaya geçirilmesi ilköğretimin önemli fonksiyonlarıarasında yer almaktadır. Bu konuda öğretmen arkadaşlar çok şey yapabilirler.
“ İnsan sosyal birvarlık olması sebebiyle yaşadığı toplumun bir üyesi olarak kabul görmesi için,öncelikle o toplumun yapısını, normlarını, değerlerini vb. öğrenmesigerekmektedir. Ancak bu hemen doğumla veya ilk bebeklik yıllarındagerçekleşebilecek bir olay değildir. Bu yüzden bireyin sosyal gelişimi hayatboyu devam eden bir süreçtir.
Bu yüzden başkainsanlarla olumlu ilişkiler kurmak karmaşık sosyal dünyamızdaki en önemliçabalarımızdan biridir. Bireyin bütün hayatı, çevresine uyum sağlama çabasıiçinde geçer.
Bu nedenleçocuklarımıza belirli süre internet kullanımına izin verilmeli, akranları ileoyun oynama imkânı sağlanmalı.
Sportif ve kültürelfaaliyetlere yönlendirmeli. Park ve bahçe gezileri düzenlenmeli. Bütün bunlarokul içi ve dışında yapılmalı.
Fıtrattan gelensorunlar ise tamamen doktorların işidir ve bizler bu konuda yapması gereken iseveli ile görüşüp, öğrenciyi doktorlara yönlendirmektir….
Kalın sağlıcakla.