Baştan    ifade edelim,  kendini    beğenen  ekabir   kimse    baştan   dünya  sıkıntısını   beline  yüklemiş   demektir. Belayı    satın almıştır.  Kendine   makam ve  mevki  vermeyen    kinse  ise;  Başta Allah’ın    rızasını  sonrada   insanların  muhabbetini    kazanmış olur.  Allah  kendini   beğenen   gururlu   ve kibirli  kimseyi  sevmez. Zaten  insan    ruhu da    o  tip kimseleri    sürekli     itici ve   negatif   olarak   hisseder.  Günah   olarak bir  insanın  kendini   beğenmesi,  kendine  yeter. Çevremde,  tanıdık  bazı  dostlar,   ufak bir   makam  verilince    veya  maddi  durumu   biraz  düzelince , tepeden  bakmaya  başlıyor.   Buna  pek çok defa    çevremizde    rastlıyoruz.   Ben bu  tip  insanlara   daha  kişilik    sahibi olamamış,   egoist  bir tip  olarak    düşünüyorum.  Birde   sonradan  görmüş  veya ne oldum    delisi    olduğuna  inanıyorum.  Bilmiyor  ki ,  insan  dünyaya    çıplak geldi,  çıplak ta   gidecek. Kefenin    cebi  var mı ? Buradan   güzel     amelinden    başka bir  şey    götüreni   gören  var mı ?   Hani bir kaside   var;  “ Gururlanma     insan  oğlu ,  ölmemeye    çaren  mi   var. Hazan  vurmuş   bir gül  gibi    solmamaya çaren  mi  var. Yatıp  teneşir  üstüne    yunmamaya    çaren  mi var.”  İnsan  nesine   güvenir    o  da bilinmez.  Bugün elinden  çıktı.  Yarına senedin  yok.  Gelecek meçhul. Eğer  bulunduğun  saati   değerlendire   biliyorsan    ne mutlu  sana. Servet  ve  malda  seni    gururlandırmasın.  Bizim önderimiz ,  kılavuzumuz,  Rehberimiz   Allah  Resulüdür: Ona    dünya serveti    verildiği  halde   hiç  bir  zaman  gurur  ve  kibre  kapılmamıştır.  Tavazuu    elden bırakmamıştır. Biliyor  ki   fanidir, bir  gün  elden çıkacak.  Helal  ise hesabı    var.  Haram ise cezası    var. Demek ki   hakiki   kişilik  sahibi  olan birisi    asla    gururlanmaz ve  insanlara     tepeden bakmaz.  Rabbül    Alemin   Kitab-ı    Keriminde : “  Mal  ve  evlat  dünya  hayatının  süsüdür “    Buyurur.   Burada   süsü   ifadesi    çok  anlamlı bir ifadedir.   Çünkü,    süs daima  çabuk  bozulan  bir  şeydir.  Yani fazla  devam  etmez. Onun  için  çabuk  bozulan, yok  olan  anlamı   çok  anlam   ifade eden  bir  tabirdir. Başka  bir  ayet-i kerimede ;  “  Dünya oyun  ve  oyalanmadan, eğlenceden    ibarettir.”   Buyrulur. Dünyanın    gelip  geçici   fani  şeyleri   sizi  aldatmasın.  Bilhassa   Allah’ı anmaktan    alı koymasın.Yine    Kur’an-ı    Kerimde  mal  ve  servet  konusu    başka  bir güzel  ifade  le   şöyle  anlatılır. “  Bir kayanın     üstün  deki   toprak   ve  toz   parçaları nasıl ki    rüzgarın  esmesi ile   savrulup  gider, sonunda    kayanın    üstü  tertemiz olur.  Dünya  mal  veservetinin   hükmü  de  aynen  onun   gibidir.”  Diye   çok  temelsiz  ve güvensiz     olduğu   anlatılmaktadır. Hani   güzel  bir  söz  var ;   Bir deli rüzgar    gelir   savurur  harman  gibi .   Dünya alem  gördü   ABD   yi   nasıl  savurduğunu .   Rabül  Alemin    isterse   tümünü  bir  anda  yok   eder. Bunlar,  ibret  alabilen için  küçük  bir  uyarma dır.   Zaten  insan oğlu da   onun    gibi   dünyaya    çürük  bir iple   bağlıdır.  Her zaman    o  ipin   kopması     muhtemeldir.  Öyle olunca    akıllı  insan   dünya  malı  için  ahiretini    berbat  etmemesi   çok  önem  arzetmektedir. Allah  Resu’lü insanı    uzun  emelden   uzak  tutmak  için ; “   Hiç  ölmeyecekmiş    gibi  dünyaya,  yarın ölecekmiş  gibi de  ahirete   çalışmak  “  gerekliliğini    önemle  vurgulamıştır.   Dünya ya dalıp    uzun  emel peşinde    koşup     ahiret   ihmal  edilmemelidir.  Ne mutlu    o  kişiye ki,  dünyanın   fani yüzüne  aldanmayıp    ahiretine  ciddi  çalışandır.    Malik’ ül   mülk   olan   Allah’a   emanet  olun.