Özel bir nedenden dolayı, beş günlük bir gezi için Marmara Bölgesinin ve ülkemizin ticaret cenneti, Kocaeli’ne gitmiştim.  Tam bir büyük şehir. Marmara Depremini kimimiz hatırlar, kimimiz de yaşımız gereği bilmeyiz. Gölcük Depremi olarak da bilinen bu depremde çok canlar kaybettik, bir kent neredeyse yerle bir olmuştu. İzmit Depremi, Marmara Depremi ya da 17 Ağustos 1999 depremi, yerel saatle 03:02'de gerçekleşen, ve Richter ölçeğine göre 7,5 Mw büyüklüğünde gerçekleşen deprem, bize bir defa daha deprem dersi vermişti. Sadece Marmara Bölgesi'nde değil, Ankara'dan İzmir'e kadar geniş bir alanda hissedildi. Resmi raporlara göre, 17.480 ölüm, 23.781 yaralı oldu. 505 kişi sakat kaldı. 285.211 ev, 42.902 iş yeri hasar görmüş. Bize ev sahipliği yapan Recep kardeşim, yaşadıklarını sanki o günleri yeniden yaşar gibi anlatırken, deniz kenarındaki evleri için yeniden güçlendirme yaptıklarını vurgularken,  resmi olmayan bilgilere göre ise yaklaşık 50.000 ölüm, ağır-hafif 100.000'e yakın yaralı olduğunu belirtirken, bir ara gözleri nemlendi… Yine resmi olmayan rakamlara göre deprem 133.683 çöken bina ile yaklaşık 600.000 kişiyi evsiz bırakmıştı diye sözlerine devam eden dostumuz,  Yaklaşık 16 milyon insan, depremden değişik düzeylerde etkilenmişti. Bu nedenle Türkiye'nin yakın tarihini derinden etkileyen en önemli olaylardan biri olmuştur diye sözlerini bağladı. Deprem gerek büyüklük, gerek etkilediği alanın genişliği, gerekse sebep olduğu maddi kayıplar açısından son yüzyılın en büyük depremlerinden biridir. Depremin Türkiye'nin önemli bir sanayi bölgesi olan Marmara Bölgesi'nde meydana gelmiş ve çok geniş bir coğrafyayı etkilemiş olması, ülkede büyük sıkıntılara neden olmuştu. O zaman ki ulusal gazetelerde hatırlıyorumda evlerin bir kısmının yarısı yere batmıştı. O günden sonra da ülkemizde çok şey değişti ve artık uyduruk kooperatif evlerine izin verilmedi. Denetim geldi v.s Diyeceğim şu ki, müslüman işini temiz ve dürüst yapmalı, boyunlar bükük kalmamalı. Belki de bu nedenle islam dünyasında acı ve gözyaşı oluyor. SOSYAL GÜVENLİK MÜDÜRÜ MARAŞLI Kendisiyle Memur Sen Yönetiminde birlikte çalıştığım Sevgili dostum, Kocaelinde SGK Müdürlüydü. Nurettin Nacar’dan bahsediyorum. Telefonla aradığımda yarım saat sonra, evimize misafir oldu. Koyu bir sohbet yaptık, geçmişi yad ettik. Çok başarılı bir idareci olduğunu başkalarından öğrendim, kendisi benim için ötekiler hiç olmadı, iyi bir ekip kurdum, iletişim yollarını açık tuttum. Bütün kurum ve idarecilerle uyum içinde çalıştım diyerek, vizyonunu özetledi. Ertesi gün Maraşlılar, bizi Seka Kağıt Fabrikasının kapandığı ve şimdi belediye tarafından şehrin en büyük sahil parkı olarak kullandığı alanı gezdirdi.  Oradan eski icadlarında yer olduğu bilim müzesini gezdik. Bana çok farklı geldi. Müzeyi gezen çocuklar bilim dünyasında gezinde yapıyor ve yeni bilimsel gelişmelere de yelken açıyordur diye düşündüm. FİLİNTA SETİNDEYİZ TRT-1’in sevilen dizilerinden Filinta’nın seti bu şehirde ve bizde dostlarla bu seti ziyarete gidiyoruz. Büyük bir set, zengin bir kadrosu olduğunu arkadaşlar söyledi. Kamere arkasında çalışan insan sayısı 150 civarındaymış. Giriş yasak ama, Trabzonlu güvenlik görevlisi arkadaşım Maraşlı olduğumuz için bizimle ilgilendi ve müdürümüzünde forsu ile rahatça seti gezdik. Dizi bittikten sonra burasını müze yapmayı düşünüyorlarmış. Ayrıca yeni film çekimleri de yapmayı düşünüyorlarmış. Geziyi yaparken, arkadaşlar bir yandan da çekime devam ediyorlardı. Doğrusu oyunculukta  zormuş! Kocaelinde tarihi mekanlar yok, çünkü şehir geçmişte dediğim gibi çok deprem geçirmiş. Çok katlı binalar çok az, ancak tepeler üzerinde yapılmış sitelerde gördük ama çoğunluk 3-4 katlı binalardan oluşuyor. Şehir İstanbul ile birleşmiş. Ayrılırken, hediyemiz tabi ki pişmaniye oluyor. KAHRAMANMARAŞ HAVA ALANI ÜZERİNDE İKİ TUR Sabiha Gökçen Hava alanından uçağa bindik, artık dönüyoruz, İstanbul’da yapılan köprüyü de gördük ama Kahramanmaraş Hava Alanına geldiğimizde hava da iki tur daha yapmak zorunda kaldık. 20 dakika gecikmeli indik, çünkü diğer uçak kalkmadan bir başka uçak inemiyor. İnanıyorum ki bu sorunu da yetkililer dikkate alır ve giderirler. Evet, Kocalelindeki Maraşlıların sizlere selamını getirdim. Tabi Kocaelinde tanıdığım diğer dostlarında.  Kalın sağlıcakla.