Namaz insan için ne kadar gerekli olduğunu anlamak ve önemini kavramak maksadı ile bazı noktaları hatırlatmakta fayda mülahaza ediyorum. İnsan Namaza başlarken Alla hu Ekber diyerek elini kaldırdığında elinin tersi ile dünya ve dünyadaki fani şeyleri arkaya atmak sureti ile Namaza başlar. Dünyevi vesveselerden ve düşüncelerden kurtulmak için sadece Allah’ı ve Namazı düşünmesi lazım. Adeta Namazın içine girmesi gerekir. Namazın için de Namaz kılması önemlidir. Yoksa kaç Rekât kıldığımızı ne okuyup okumadıklarımızı şaşıracak kadar Namaz kıldığımızda Namazın dışında kalıyoruz demektir. Burada şu da ver ki gafletle Namaz kılınsa dahi insan hissesiz kalmaz. Herkes kendine göre hissesini alır. Namazın içine girmeye manen onu yaşayamaya bir örnek verelim: Bir gün Hz. Ali (R.A) savaşta yaralanır. Bacağına bir ok saplanır. Çıkarmak için epeyce uğraşırlar ama acısına dayanamaz biz türlü çıkaramazlar. Sonra kendisi ben Namaza durayım siz o esnada çeker çıkarırsınız’’ der. Namaza durur öyle bir Namazın içine girer ki oku çeker çıkarırlar hiç duymaz çıktığının farkına bile varmaz dünyayı arka tarağa atmış ve Namazın manevi atmosferine girmişti artık onun acı duyması mümkün değildir. Şimdi bu Namazla bizim Namazımızı kıyasladığımızda ne kadar geride kaldığımız ve Namazın Manevi atmosferlinin dışında olduğumuz anlaşılır. Birde Namazın bir çok hikmetlerinden 5 vakte tahsis edilmesinin öneminden bahsedelim.   FECİR ZAMANI Güneşin doğuşuna kadar olan zaman insanın ana rahmine düşmesini ve arzın yaratılışının birinci gününe benzer.   ZUHUR Yani öğle Namazı yaz mevsiminin ortasına ve inanın gençlik zamanına benzer ve onu hatırlatır.   ASR ZAMANI Yani ikindi Namazı güz mevsimine insanın ihtiyarlık zamanına aynı zamanda Ahir zaman Peygamberinin ( A.S.V) mınAsr-ı Saadetine benzer ve onu hatırlatır.   MAĞRİB ZAMANI Güz mevsiminin gelmesine ve insanın vefatını kıyamet ile dünyanın harabiyetini ihtar eder. İnsanları gaflet uykusundan uyanmaları için ikaz eder.   İŞA VAKTİ Yani Yatsı Namazı gece zulumat siyah kefenini âlemin bütün her yerini kaplaması ölmüş yeryüzünü örtmesini bütün insanların vefat edip dünyanın iyiden iyiye kapanmasını insanlara ihtar eder ve hatırlatır.   GECE VAKTİ Gece kılınan tahaccüd Namazının kabir ve berdzah karanlığında ne kadar lüzumlu bir ışık olduğunu gösterir. İkinci sabah ise haşri insanları tekrar dirileceğini gecenin sabahı kadar kati ve gerçek olduğunu kalbi ölmemiş ve aklı sömemiş olanlara öğüt verir.