(Hayatı daimidir, ezeli ve ebedidir) Mevt, ölüm ve zeval, yok olma o’na arız olamaz. Çünkü hayat onun zatında vardır. Zati , esas olan bir şeyde arıza olması mümkün değildir.Ezeli , başlangıcı olmayanın sonu da olmaz.Onu için Cenab-ı Allah; hem ezlidir,hem de ebedidir.Canlı cansız bütün varlıklar; özellikle canlılar onun hayatının bir yansımasıdır ve bir gölgesidir.Tüm hayatlar onun cazibe ve yansıması ile vücuda gelir.Kendisi baki olduğu için onun cazibesine mazhar olan canlılarda bir nevi bekaya mazhar olmaktadır.Ondan dolayıdır ki cennet ve cehennem de bakıdir.Eğer hayatta allah’ın beka cilvesi olmasa,hayat gitse ;mevcudat dağılır,fenayagider.Şu kainatta ki canlılık ve hareketlilik onun da canlı olduğunun bir delilidir.Eğer kainattan hayat çıksa her şeyin sonu olur, dağılır gider.Cenab-ı Hakkın hayatlı ve canlı olması kainatı ayakta tutmaktadır.Bizim fani olduğumuz onun baki olduğunun bir işaretidir.Y er yüzünde mevcudat’ın gelip gitmeleri, bir nevi yok olup arkasından devamlı gelenlerin olması; Allah’ın hay, diri ve diriliğinin devamlı olması; o nu hayatının da devamlı olduğunun bir işaretidir.Gelen gider, giden gelmez.Şu mevcudat, varlıklar birer aynaya benzer, var olmaları ile onu varlığını gösterir.Zaif,fakir ve çaresiz olmaları da;ihtiyaçlarını karşılayan ve her şeye gücü yeten bir zat’ın olduğunu göstermektedir.Allah’hınganiyyi mutlak, mutlak çok zengin olduğunu gösterir.Bütün varlıklar kendine mahsus bir lisanla Veysel karani gibi şöyle yalvarır ve derki :” Ya ilahena ! Rabbimiz sensin! Çünki biz abdiz, kuluz.Nefsimizin terbiyesinden aciziz. Demek bizi terbiye eden sensin. Çünki biz rızka muhtacız; eilimiz yetişmiyor. Demek bizi yapan ve rızkımızı veren sensin. Hem sensin malik , çünki biz memluküz, senin mülkünde çalışan köleleriz. Hem rızık veren sensin çünki biz rızka muhtacız.Bizde bizden başkası tasarruf ediyor. Demek malikimiz sensin.Hem sen Azizsin ,İzzet ve azamet sahibisin.Biz zilletimize bakıyoruz; üstümüzde bir izzet eli olduğunun görüyoruz.Çünki biz fakiriz , elimizin yetişmediği nimetler biz veriliyor. Demek gani sen sin, nimet veren sensin . Hem sen hayyıbakısin biz ölüyoruz. Ölmemiz de ve dirilmemiz de senin baki olduğunu görüyoruz”………….. Bütün mevcudat Veysel karani gibi Cenab-ı Hakka bir yalvarış tazarru içerisin de aciz ve çaresiz olduğunu ilan etmektedir.Çare ise her şeyi yaratan ve yaşatan; Yüce Allahtan gelmektedir. Hayatı ile kainata hayat verip ayakta tutan;Halık-ı Kerim ve Rahim olan,Rezzakolan,her şeye rızık veren,verdiği rızıkla bizi yaşatan; Kainat’ın sahibine emanet olun.