Hz. Cercis (a.s) Şamcivarında ve Filistin de yaşadığı Hz. İsa dan sonra geldiği için o’nun Dini hükümlerine göreyaşadığı ifade edilmektedir. Son zamanlar da Musul Kralı tarafından şehit edildiği bilinmektedir. (Taberi Tarihi.) Cercis (a.s) ın yaşadığı bölge putperestlerinyoğunlukta olduğu bir bölgedir. Orada zalim bir Kral bulunmaktdır.Cercis (as) şehir şehir dolaşarak ticaretle uğraşmaktadır. Kazancının çoğunu dafakirlere dağıt yordu. Bu arada idarecilere de fakirlere zulmetmemelerini öğütlüyordu. Yine bir seferinde Musul’a gider. Yanına da epeyce değerli hediyeleralmıştır. Bakar ki Kral büyük bir ateşyaktırmış , halkı da etrafına toplamış,onların puta tapmalarını istemektedir. Kabul etmeyenleri o ateşin içineatmaktaydı .Bu durumu gören Cercis(a.s) Kralın yanına vararak ;zulmetmemesini , bu kızgınlık ve hiddetini bırakmasını talep der. Kendisiningüvenilir ve doğru sözlü biri olduğunu o’na iletir. Bütün insanların Allah’ın kulu olduğunu, ibadetin ancak Allah’ayapılacağını rızkı verenin sadece Allah olduğunu, insanları puta tapmak içinzorlamaması gerektiğini öğütler. Hain Kral söz anlamadığı gibi; Cercis(a.s) etmediği işkence kalmaz. O’nun dakendisine inanması için zorlamaya başlar. Cercis(a.s) mın o’nu kabul etmesi mümkün değil. Kral o’nu bir ağaca bağlatarak ; Demirtırmıkla sırtını parçalatır. Dahasonrada üzerine sirke ve tuz döktürür öldürür. Ne yapsalar Cercis (a.s)lam Allah birdir der hiçonları umursamaz ve Yüce Yaratıcı o’nutekrar diriltir. O’na mucize olarak Cenab-ı Hak tarafından şöyle birvahiy gelir. Kendisinin kafirler tarafından dört kez şehit edileceğini vetekrar dirileceğini ; Allah kendisine bildirir, korkmaması gerektiğini anlatır. Daha sonra zindana atılır. Orada da kimse ile görüşmesin diye el ve ayakları çivilenir, üzerine debüyük bir taş konur. Cena-ı Hak oradan da bir yardımcı göndererek o’nukurtarır. Zalim Kral ( Dadiyan) daha sonra büyük bir kazanın içerisine attırıp onu kaynatmalarını söyler.Onu da yaparlar, kazana atıp kaynatırlar , fakat kapağı açtıkların da bakarlar yine dirilmiş . Dört defa olmadıkişkencelerle öldürülür, Fakat mucize olarak Allah onu tekrar diriltir. Sonun da kendisine çok büyük manevi mertebelereyükseleceği bildirilir. Tepliğ vazifesi bittikten sonra her canlı gibi o da ölümlüdür. En sonunda yine şehit edilerek Rabbine kavuşur.Belki de çok az bir kişi kendisini kabuletmiştir. Netice olarak : Allah tarfından:”Her Nebi Kendisine taraftar olan olmasa bile arzu edilen neticeyi alacağı bildirmektedir”. Cemaat’inçokluğundan ziyade kalitesi önemlidir. Bazı Peygamberler gelmiş ki bir tek inanı olmamış , Fakat Cenab-ı Hak o’na tam bir Peygamber sevabı ihsan etmiştir. İşte kasideler de dillendirilen “ Cercisleyin Hak yolun daçıkmayan canı neyleyim” ifadesi bizlere hem bir ders veriyor hem da Allah’a bağlılığın ve imanın uc sınırını gösteriyor, çekmiş olduğu bütün işkencelererağmen ,inancından zerre kadar taviz vermiyor. Bunu örnekleri daha sonra sahabeler döneminde de yaşanmıştır. Hz.Bilal-ı Habeşi’nin kölelik döneminde at’ın arkasınabağlanıp Mekke sokakların da yerlerde süründürülmüştür. Hatta bazı zamanda sıcak kumlara yatırılarak üzerine büyük taşlar konmuştur. Allah’ı inkar etmesi istenmiştir. O bukadar işkencelere rağmen ( Allah Vahit) diye diye bağırmaya devam etmiştir. Yasir ailesini bacaklarından atlara bağlayıp ters istikamete sürerek parçalara ayırmışlardır. Onlar bu işkencelere rağmen Allah diye diye can vermişlerdir. Tarihtebuna benzer çok zulüm örnekleri vardır.” Cennet ucuz değil cehennem de lüzumsuz değil” dir. Bizlerkendimizi bunlarla kıyas yapacakolsak onlardan ne kadar geride olduğumuz anlaşılacaktır. Günümüzde de bu zalim vezulümler bitmiş değil. Tarih’in en eskiçağlarından beri bu bölgede zulüm hiç eksik olmamıştır. Kader-i İlahimidir bilinmez, Bütün Nemrutlar ve Firavunlar hep bubölgeden çıkmıştır. Genellikle Mısır çevresinden Firavunlar, Suriye –Irakçevresinden de Nemrutlar türemiştir. Allh’u alem her Peygamberin bir Nemrut’uve Bir Firavunu olmuştur. Hala bunun mirasçıları devam etmektedir.Yıllarcaburada yapılan kıyımlar, binlerce mazlumların öldürülmeleri küfrün çirkinyüzünü açıkça göstermektedir. Öyle sanıyorum ki burada” geda” olanlar öbür alemde” Sultan “ olacaklardır. Buçekilenlerin mutlak bir mükafatı, zalimlerin de Mahkeme-i Küprada elim bircezası olacaktır. Yaşasın Zalimler için Cehennem , Diyorum. Kainat’ın Sahip ve Yaratıcısına Yaratıcısına emanet olun.