Eğitim dünyanın her ülkesinde kriz içerisinde. Krizinkaynağı ise inavasyonlarla ilgili. Yani biz ikiyüz yıldır aynı mantıkla eğitimveriyoruz. Oysa çocuklarımızı hazırladığımız dünyü hızla değişiyor ama bizdeğişmiyoruz. ABD dünyada üniversiteler arasında ilk sırada ama onlar bilearayış içindeler yani kriz onları da sallıyor….

Bu bağlamda herkesin birinci sorun olarak gördüğü eğitimegözler çevrilmişti. Biz eğitimcileri heyecan basmıştı, acaba beklediğimizdeğişim olacak mıydı? Milli Eğitim Bakanımız bir basın toplantısı düzenleyerek,yapılacak reformlarla ilgili değerlendirmelerde bulununucak, hep birlikte ‘ohçok şükür!” dedik. Umutlandık.  

Bu arada bakanımız öğretmenlere de birer mektupgöndererek, hedeflerini ve beklentilerini dillendirdi. Ondan önce de 81 ilin ilmüdürleri ile Ankara’da yapılan toplantıda “Adalet esasımız olacak.Varoluşumuzun nedeni çocuklar, davamız çocuklar..” ifadesi ile öğrenci merkezlihareket edileceğinin ilk işaretlerini aldık.

Yapılan konuşma ve açıklamalar başta eğitimciler olmaküzere toplumun herkesimci yakından takip edildi. İlk güzel haber MEBİM 147 kaldırılacağı(öğretmenşikayet merkezine dönüştüğü, asılsız ve gereksiz ihbarlar nedeniyle) müjdesiile geldi, ardından müdürlere seslenilerek, onlara gidişat yeteneğe doğru gitmeli, ilke temelli çalışalım,refarans temelli değil, gerçek birekip oluşturun, ekibinize de sıkıca kucaklayan. Herşeyin hukukunu koruyalım. Hiçbir personelinizi ezdirmeyin.Koltuğunuzda fazla oturmayın…” Sözleriyle de reformların içten dışa, yukardanaşağıya olacağı mesajı verlid.

 

EĞİTİMDE YENİ BİR DİL İNŞA ETMELİYİZ

Bakanımız derki; “ Bir çocuğun hayatına dokunmanın vebalini çok çok derinden hissetmedikçe,öğretmenlik mesleğini yapmanın önemi yoktur. Vicdanı, hayali,kalbi olmayanöğretmenlik yapamaz sözleriyle de heyecanı ve misyonu olanöğretmenlerin başarılı olacağını, Büyük Türkiye hayali olmayanların, heyecanını kaybedenelerin bu mesleğiyapamayacağını vurgulamış oldu.

Kısa vadede okul müdürlerinin seçimlerinin yapılacağını.Seçilenmüdürün motive edileceğini, onlar aracılığıyla da eğitimde başarıyı yakalamayıdüşündükleri belirtildi.

Velilere,süprizle karşılaşmayacaksınız. Oyununun sonunda asla kuraldeğişmeyecek. Biz sürekli yenilikler, reformlar getirmek istemiyoruz. Uzlaşmaönemli, herkesi dinleyeceğiz. Aydınlığı her yere taşımak istiyoruz. Çocuknerede ise biz orada olacağız. Engeç 2 ay içinde yaklaşık 3 yıllık bir programaçıklayacağız. Robotikin bu kadar ilerlediği bir dönemde biz bir soru sormakzorundayız. Hangi işi bizim çocuklarımız yapacak. Robotların yapamadığı işneyse bizim çocuklarımız onu yapacak.(Meslek Liseleri çeşitlenecek diyeyorumladım) Bu çalışmalarımızda 2040’ların dünyası  için hazırlık yapıyoruz dedi.  MEM gemisini limana çekmeden tamire gideleceğinibelirten bakanımız, sistemin devam ederken, yeni düzenlemeler yapılacağını, budüzenlemelerinde rüprizlere yer olmayacağını vurguladı.

 

ANLADIKLARIMIZ VE TEKLİFLER

Bu açıklamalar üzerine öğretmenleri, velileri,öğrencileri umutlandırdı, hemen hemen herkesim açıklamaları alkışladı, yerindebuldu, emanetin ehline verildiğinidüşündü. Kollar sıvandı ilimizdeki eğitimciler MEM Web sitesi üzerindenöneri ve tekliflerini ulaştarmaya çalıştı. Kendim de bir hazırlık yaptım. FinalMüdürü İbrahim Gülsu liselerle ilgili önerilerini gönderdi. Konuyu kısacapaylaşayım, ilköğretimde yönlendirmeolmalı,(5-6-7-8. Sınıfta) Mucit Çocuklar tespit etmek gerektiğini. Ortaokulsonrası her çocuğun mesleğe yönlendirilmesinin kaçınalmaz olduğu , bilimüreten öğrencilerin teşvik edilmesini, bütünliselerin meslek lisesine dönüştürülmesi gerektiği teklifini sundu.

Aslında her eğitimcinin bu konularda öneri ve tekliflerivardır. Bütün bunlar dediğim gibi MEM üzerinden ilgili komisyonlara iletilmeli.Herkes eteğindeki birikimlerini yazılı ifade etmelidir…

Diyeceğim şu ki, AsımınNeslinin yetişmesi için hepimiz ülkemiz eğitimin dert edinmeliyiz. Geleceğimiziinşaa edecek yavrularımızın eğitimini önemseyeceğiz. Bana göre okul öncesieğitim zorunlu olmalı. İlköğretim tekrar 5 yıla çıkmalı, bu sürede çocuklarındavranışları üzerinde durulmalı, tanınmalı. Çocuklarımız ilkokuldan mezunolurken, ilgi alanları, istidatları, baskın zeka gurupları, becerileribilinmeli. Ahlaki değerlere yönelişleri, hesaplanmalı, çağa uygun bilinci ileiki kanatlı kuşlar yetiştirilmeliyiz. TAKVA MEDENİYETİNİ İNŞAA ETMELİYİZ…

Yazılacak çok şey var, umutlaramız yeşermiştir.Peki kalınsağlıcakla.