Siz siz olun uçakla seyahat yaparken kötü hizmet kalitesi mimlenmiş, üçüncü sınıf firmalarla uçuş yapmayın. Yaşadığım bir olay hayatımın dersi oldu. Uçak rötarlarına bu ülke alışkın ama bu kadarına da “pes” doğrusu. Sabah 07.50’da Adana’dan İstanbul’a havalanması gereken uçak için gecenin 24.00’ün den sonra 5 saatlik rötar bilgisi veriliyor. Herkes uykudayken. Bu kez 12.50’de havalanması gereken uçak için 2 saatlik rötar bildirimi daha yapılıyor ama cep telefonu mesajı gönderilmiyor. Bunu da anladık, ardından görevliler uçak alana inmedi diyor ve bir saatlik gecikme olacağını bildiriyor. Bunu da anladık. Bir saat geçiyor ama uçak görünürde yok. Antalya’dan gelecek uçak piste inecek ama iniş izni yok. Yolcular isyanda, muhatap da yok. Bilet satışı yapan görevliler, operasyon el bir sorun olduğunu bildirmekle yetiniyor. Nihayet alana inen uçak, 13.40’da güçlükle havalanıyor. Saat 5 olmadan İstanbul’a inip randevularına ya da işlerine yetişme umudu besleyen yolculara bir hayal kırıklığı daha. Uçağın İstanbul Atatürk Havalimanına da iniş izni yok, sıra bekliyor. Tam 40 dakika havada tur atıyor inemiyor. Sonunda beklenen an geliyor ve uçak tam 17.40’da İstanbul’a iniş yapıyor. Günlerden Cuma ve mesai saati bitmiş. Araya hafta sonu giriyor. Yolcu geri mi dönsün yoksa İstanbul’da iki gün mahsur mu kalsın. Pazartesi günü işlerini halletmek için iki gün fazladan İstanbul’da kalmak zorunda kalan yolcuların hangisinin zararları telafi edilecek? Kimisi ihale peşinde koşuyor, kimisinin hastası var, kimisinin iş bağlantıları var. Bu uçak firmasının umurunda mı? Vurdumduymazlık, lakaytlık diz boyu. Yolcularına hayvan sürüsünden farksız muamele yapan bir firma… Onur Air Hava yolları.. Daha fazla para kazanmak için sefere çıkacak uçağı, iniş, kalkış izni olmadan uçak bileti satan bu firma üstüne üstlük perişan ettiği yolcularına iki bir anonslarla hava yolu firmalarının reklamını yapmazlar mı? Çileden çıkmamak mümkün değil. Bir saatte kalkan, 40 dakika havada fazladan tur atan, iniş izni alamayan, yolcuların tepkilerine duyarsız kalan, anonslarla bilgilendirme yapmayan bir hava yolu firması. İlk rötar uyarısını gecenin 24.00’ünden sonra herkes uykudayken yapan bu firma, ikinci, üçüncü ve dördüncü rötarında hiçbir cep telefonu mesajına gerek duymadı.. Bilgilendirmenin neden yapılmadığı konusunda da yetkili muhatap bulmak mümkün değil. Çağrı merkezi şikayeti alıyor ama dönüş fos çıkıyor. Git derdini Marko paşaya anlat anlatabilirsen. Devletin acaba böyle dördüncü sınıf hizmet veren şirketlere karşı bir yaptırımı yok mudur? Muz cumhuriyetinde mi yaşıyoruz? Hakkında belirli sayıda şikâyet olan hava yolu firmasına bir yaptırım getirilemez mi? Çileden çıkmamak, isyan etmemek mümkün değil. Bu firmadan gidiş dönüş bileti alan bu yüzden aynı firma ile dönmek zorunda kalanlar ikinci bir rezaletle daha karşılaştı. Yine aynı firma, yine aynı rezalet. Bu kez de 45 dakikalık rötar ve hiçbir bildirim yok. Rötara razı olduk da kalkışı inişi de bir rezalet. Fi tarihinden kalmış gibi bir uçak. Uçak havada uçarken sanki deprem oluyor. Pilotun anonslarını da duyana aşk olsun. Rezalet bir ses sistemi. Uçağın tangır tungur gürültüsü bir yana ses düzeninin rezaleti yüzünden anonsun tekini duymak mümkün değil. Buna rağmen iki bir hava yollarının reklamını yapılması da yolculara adeta küfür gibi geliyor. 45 dakika rötar yapıp, pistten havalanmak için de bir o kadar daha bekleyen uçağın yolcuları, inişte neredeyse toprağı öpecek duruma geldiler. Onur Air yetkililerine yaşattıkları rezaletten dolayı hangi yaptırım uygulanacak, yüzlerce yolcu merakla bekliyor. Saygılarımla Dilek Akın