Kahramanmaraş’ın belli başlı simgelerinden olan MADOgeçtiğimiz gün tüm basın ve medya mensuplarının katıldığı geniş bir toplantıyaev sahipliği yaptı.
Bu toplantı yerel manada ilk diyebiliriz. Eğer yapılmışsa dabenim haberim olmadı…
Çünkü:
Yaşar Pastanesi de olarak adını duyuran ülkemizin ünlü markasıMADO genelde ulusal basın yayın kuruluşları ile hep içli dışlı olmuştur...Yerel basın ikinci planda veya hiç dikkate alınmıyordu!
Aslında ister yerel isterseniz ulusal olarak değerlendirildiğinde,yazılı basın veya sosyal medyanın teknoloji ve dijital sistemin devreye girmesiyle,yerel ile ulusal arasında fazla bir farkın olmadığını bilmek zorundayız. Yereldeyapılan bir habere dünyanın öbür ucunda bir tıkla ulaşma imkânına sahipsiniz.
Yeter ki elinizde bir cep telefonunuz olsun ve internetiaçık olsun...
Artık her şeyi dijital ortamda değerlendirmek zorundayız.
Dondurma deyince akla Kahramanmaraş gelir. İlk akla gelenise MADO’dur. Marka olmak, markaya ulusal ve uluslararası ivme kazandırmakoldukça uzun bir süreçtir, emek ister, mesai ister, diyalog ister. Velhasıl herşey ister. Çünkü: Marka olmak ve markalaşmak oldukça uzun mesafeli bir koşuyabenzer.
Mehmet Kanbur ve kardeşleri bunu başardılar. Onlarla birKahramanmaraşlı olarak gurur duyuyoruz.
Basın toplantısında Mehmet Kanbur bu zamana kadar hiç olmayanbaklavada 515 kilogramlık ağırlığında, 2,5 metre eninde, 7,5 metre boyunda birtepsi içerisinde 11 bin 800 dilimli baklavayı yaparak Guinness Dünya RekorlarKitabı’na girmiştir.
Bu da yine ilklerden birisi olarak katma değeriyükseltmektedir.
Bu rekorun ardından ikinci kez de yeni bir rekora imzaatacağını dile getirdi.
Bizlerin görevi buna benzer firmaları eleştirmek değil, bunlaradestek ve motivasyonlarını diri tutmak için elimizden geleni yapmaktır.
Çünkü ilimizin dondurmasını dünya ülkelerine taşıyan marka.
MADO Yönetim KuruluBaşkanı Mehmet Kanbur yine sevindirici bir haber verdi. Geçen ay Çin’de 1000şube açmak için anlaşma yapmış. Bu da bizler için müjdeli bir haberdir.
Diğer önemli bir konuda; Kahramanmaraş tekstil sektörüyletanınan bir ilimiz olmaktadır. Yalnız tekstil dünyanın birçok ülkesindeüretilen bir üründür. Her türlü hazır giyim ürünlerinin ilimizde üretildiğinibiliyoruz. Ancak… Hala bir markamızın olmadığı da acı bir gerçek. Hem yurtiçindehem de yurt dışında ünlü markalara fason üretim yapmaktayız. Markalaşamadığımıziçin tedarikçi durumdan çıkmamız ise mümkün olmuyor.
Ama MADO dünya markası olma yolunda 40‘ayakın ülkede bayisi olan bir kuruluştan bahsediyoruz. Onun için bizim bağrımızdançıkan dondurmanın katma değerini yükselten bir ürün.
Bizlerde bir basın kuruluşu olarak kendi tedarikçi üretimmerkezlerini katma değeri yüksek evrensel hale getirmek için elimizden geleniyapmaktır.