Dünkü yazımda,kişilerin öz güvenleri ile ilgili bir değerlendirme yapmış, bu gün de devamedeceğimi yazmıştım.
Bu yazının hemenardından, bir dost telefonla arayarak; “ Hocam, kişilerin öz güveni olduğugibi, milletlerinden özgüveni olur. Bu konuya da bir değinirsen, memnun oluruz”dedi.
Evet, bugünlerde bukonunun tam da sırası, isterseniz biraz bu konuya girelim. Sonra, Matematikdersinde öz güven meselesini girelim.
Tarihle yakındanilgilenen biri olarak, dün ve bugünü karşılaştırdığımızda milletimizinözgüveninin giderek arttığını söyleyebilirim. Bunun nedenleri çok geniş olduğuiçin, bir başka güne ertelemek isterim.
Ancak şunusöyleyeyim, dünyadaki mazlumlar, hakve hakikati savunan bir milletin liderliğini bekliyor ve bu devlette inşallahTürkiye olacak
MATEMATİK DERSİNDEÖZ GÜVEN
Aslında sınavstresi ve kaygı ile özgüven eksikliği iç içe konulardır. Dediğim gibi kişi yapabildiğine,başarabildiğine yöneliyor. Başardığı dersin öğretmenini de seviyor.
Bir öğrenci Matematik Fobisini aşabilmesi içinyapılması gerekenler var, bu da öğretmene düşüyor:
Öğrenci seviyesigöz önüne alınmalı.
Not yerine öğrenme veöğretme ön plana çıkarılmalı. Burada kendi oğlumla ilgili bir hikâyeyi kısacapaylaşmak istiyorum.
Anadolu Lisesisınavlarını kazanan Onur yavrum, daha ilk sınavında bir almıştı. Okulunagittim, öğretmenini bulamadım. İdareciler tüm sınıfın sınav sonucunu banagösterdiğinde daha da üzüldüm. Çünkü 23 kişilik sınıfta sadece 3 öğrenci, üç veüzeri almıştı. Tam 17 öğrenci 1 ve altı notlar almıştı. Fırsat buldum,öğretmenine bu dorumu sordum. Fen Lisesindeki öğrencilere hazırladığı sınavsorularını sorduğunu söyledi.
Bu öğretmen kardeşime ölçme ve değerlendirme derslerinde okulda neöğrendiğini hatırlattım. Uzatmayalım, bir sınıfta başarı % 60 geçmiyorsa, sorunöğretmenden kaynaklanıyor demektir. Siz sevgili meslektaşım, aslında bu sıfırve birleri öğrencilere not vermekle, kendi notunuzu yazmış oluyorsunuz.Öğretmeden, seviyeye inmeden not merkezli eğitim anlayışı ile hareket edersenizyanlış yaparsınız.
ÖĞRENCİYE FIRSATVERMEK GEREK
Devam edelim:
Öğrenciye sınıftayeteri kadar fırsat vermek gerekiyor.
Öğrencilerinyapabildikleri ön plana çıkartılmalı. Yapabileceği sorular yöneltilmeli.Onların başarısızlıkları değil, başarılı olmaları hedefe konmalı.( Not:Bunların hiç çalışmayan öğrencileri korumak için söylemiyorum. Onların dertleriayrı bir başlıkla ele alınabilir. Bir de; “ Ben ne yapayım, müfredat önümde,bunları her öğrenci öğrenmek zorunda! Diyen öğretmenlerinde sesini duyar gibioluyorum. Onla haklı. Dolayası liselerde öğrencilerin seviyesine, ilgialanlarına yönelik müfredat hazırlanmalı…)
Son olarak daöğrencilere sen Matematik dersinde başarılı olamazsın gibi itham edicisöylemler de bulunulmamalı. Seviyesine inilmelidir. Gerekirse, sınıfta iki ayrısınav uygulanmalıdır.
(Not: Öğrencilerden beklenenler, öğrencininperformansıyla uyumlu ve orantılı olmalıdır!)
Sonuç olarak şöyle konuyu bir toparlayayım. Özgüveninbilgiyle, çevreyle, liderle, öğretmenle, aile tutumuyla yakından ilgisi vardır.
Halk arasında özgüven eksikliği olanlara ‘pısırık’deselerde, bunun nedenleri olduğu unutulmamalı. Allah’ın yarattığı her kuldeğerlidir(kul olmayanlara sözüm yok)görüşünden yola çıkarak, kendini öğretmengören herkese görevler düşüyor.
Kalın sağlıcakla.