Öncelikle Cumhuriyet Bayramımızı kutluyorum. Rabbimdevletimize ve milletimize zeval vermesin. Nice yıllara…

Üç gündür süren eğitim vizyonumuz ile ilgili yazılarımızıokuyan okuyucularımdan çok olumlu tepkiler aldım. Hemen yazımın başında, bukonuda bizlere destek verenlere teşekkürlerimi iletiyorum. Çünkü, eğitimi dertedinen insan, ülkeyi dert edinmiş demektir…

Tabi bu okuyucularımdan çok sayıda da soru alıyoruz, busorulardan bazılarını kısaca aktarıp, sonra da düşüncelerimi aktarmaya devamedeyim inşallah!

Özel okulları ilgilendiren kısımdan başlayayım. EğitimVizyonunun uygulamaya konulması ile özel okullara verilen teşvik süreci sonaerecek. Peki özel okullar ne yapacak, nasıl ayakta duracaklar. Bu soruya bendeözel okul sahiplerine sordum. Kaliteyle cevabını aldım. Evet, özel okullareğitim kalitelerini artırarak, daha fazla aktivite yaparak ayakta durabilirler.

İlkokullarda eğitim yaşı hakkında bir soru geldi. SayınBakanımız diyor ki; “Bir eğitim bilimci olarak çok rahatlıkla söyleyebilirim, 5yaşında ilkokula başlanmaz.  2019 yılındasistemin değişmesi öngörülüyor.

Peki ne olabilir? Bence eskiye döner. Yani 7 yaşıöngörüyorum. Çünkü, 7 yaş en uygun olanı, bunu tecrübeme dayanarak yazıyorum.Bakalım göreceğiz….

 

ÇOCUKLAR DEĞİL, SİSTEM ÖLÇÜLECEK

Sayın Bakanımız here konuşmasını dikkatlice dinliyorum,bütün açıklamaları önemli ama en önemli iki açıklamasında birisi sınavsistemine dönüktü. Diyor ki hocamız: "Mesele çocuğu ölçmek değil, mesele sistemi ölçmek."

Mecazi olarak bir şekilde yoğun bakımdan çıkalım, sonraartık nekahat döneminde iyileşme başlasın, dünya ile mücadele etme imkanımızdoğsun."

Bu konunun neden önemli olduğunu bir örnekler anlatmakistiyorum, şöyle : “ Bir fabrika düşünün, çıkan ürünlerin bir kısma hurdayaçıkıyor. Fabrika sahibi bu duruma itiraz edip, nedenlerini araştırıp, malınınhurdaya çıkması istemez.

La teşbih diye başlayalım, insanın hurdası olur mu?Tartışılır, ancak bu ülkede obezite, boşanmalar, trafik kazaları, uyuşturucukullanımı ana gündem olarak hergün ulusal basında yer alıyorsa, demek ki,eğitim sistemimizde bir sorun var. Çok doğru, eğer makinalarımız sağlıklıolursa, üretimimizde sağlıkla ve verimli olur. Bunun için, sistemi biz doğrukurgularsak, yetiştirdiğimiz nesil de sağlıklı olacaktır.

Bilmem anlatabildim mi?

 

NASIL BİR SİSTEM KURULACAK.

Bakanımız diyor ki: "Birkaç küçük fark varaslında bu yapılan işle ilgili. Bunlardan bir tanesi ilk kez felsefesiyleteorisiyle yöntemiyle tekniğiyle bütünsel bir sistem yaklaşımı içerisinde birsistemin, bütün alt sistem bileşenlerinin eş zamanlı olarak dönüştürülmesihedefleniyor burada. Yani 'biz Türkiye'nin sınav sistemiyle ilgili şunuyapacağız, öğretmenlerin özlük haklarıyla ilgili şunu yapacağız ya damüfredatla ilgili şunu yapacağız' değil.Bir sistemin bütünsel dönüşümüyle ilgili bir mesele var. Bu bakımdan değerli.”Açalım.

 Pilot okullardatasarım atölyeleri ne zaman açılacak?

Tasarım, beceri atölyeleri pilot okullarda ikinci yarıyıluygulamaya konulacak. Bu sayede hem öğrencinin aldığı derslerde aldığı verimartacak hem de öğrenci üretime bir adım daha yaklaşmış olacak.

Liselerde ders çeşidi ne azalacak. Liselerde 16 olan derssayısı yarıya indirilecek. Böylece Avrupa standartları yakalanmaya çalışılacak.Hâlihazırda Uzakdoğu ve Avrupa ülkelerindeki liselerde öğrencilere en fazla 7ders okutuluyor. Türkiye'de de yakında aynı yaklaşım uygulanacak bu sayedeöğrencilerin üzerindeki ders baskısı azalmış olacak.

Sınavla öğrenci alan okul sayısı azaltılarak sınavsızsisteme geçiş konusunda ilk adımlar atılmış olacak. Bu uygulama ile sınavsızöğrenci alan okulların yüzde 40 azalması bekleniyor…”

Devam edeceğim, şimdilik kalın sağlıcakla.