Bahar ile birlikte öldü sandığımız bitkilerin yenidendirilişine şahit oluyoruz. Millitemizinde dirilişini görüyorum. Elhamdürillah.

Yazama böyle giriş yaptım, içimden geldi. Ayrıcakandilinizi de kutlayıp, öyle başlayayım. Rabbim ümmetin dirilişine vesilekılsın.

İnananlar ile inkarcılar arasındaki en büyük fark imandaortaya çıkar, zaten iman inanmak demektir.  Kıyâmet, Allah inancından sonra İslâm'ın ikinci temel inancı olan Âhirethayatının ilk aşamasını oluşturur. Genel bir yok oluş ve yeniden dirilişlebirlikte gelişecek Haşr, Hesap, Mizan, Cennet ve Cehennem gibi olaylar hepmerak edilmeştir.

Bir gün Peygamber Efendimize gelip soruyorlar: "Buçürümüş, dağılmış kemikleri kim diriltecek?"

Cenab-ı Hak cevap veriyor: "Ey Resulüm! De ki onlarıilk defa var eden kimse, ikinci defa da o diriltecektir ve o her türlü yartmayıbilir." (Yasin Suresi 78-79)

 Evet her canlıölümü tadacaktır. Sonra kıyamet vardır. Kıyamet sözlükte geçen anlamıyla yalnızkalkmak, dirilmek anlamında değildir. Bu tabir canlı ve cansız bütünyaratıklara şamil umumi bir imha ve yeniden dirilme gibi iki safhalı bir olaybildirmektedir.

NASIL OLACAK?

Ehl-i sünnet inancına göre tekrar diriliş, hem beden hemde ruh ile olacaktır. Buna göre insan, öldükten ve çürüdükten sonra, Allah,onun bedenine ait aslî parçaları bir araya getirecek (veya benzerini yaratacak)ve ruhu buna iade edecektir. Kur'an-ı Kerîm'deki "Şüphesiz ayetlerimiziinkar edenleri gün gelecek bir ateşe sokacağız. Onların derileri pişip acıduymaz hale geldikçe derilerini başka derilerle değiştiririz ki, acıyıduysunlar..." (en-Nisa 4/56) mealindeki ayet ile hesap sırasında insanındil, el ve ayaklarının şahitlik yapacağını bildiren ayetler (en-Nur 24/24-25),yeniden dirilişin, ruh-beden birlikteliği ile olacağının delilleridir.

Kur'an-ı Kerim öldükten sonra tekrar dirilişi inkaredenlere karşı, yeniden dirilmenin aklen mümkün olduğunu ve mutlaka meydanageleceğini ısrarla vurgulamakta ve bu konuda şu delilleri ileri sürerek, bugerçeği ispatlamakladır;

 

ÇİÇEĞİ YARATAN, BAHARI DA YARATIR

Zor bir şeyi yaratan, kolay bir şeyi elbette yaratabilir.Göklerin ve yerin yaratılması, insanın yaratılmasından daha zordur. Gökleri veyeri yaratıp, onları bir şeye dayanmadan uzayda tutan Allah, insanı öldüktensonra tekrar diriltmeye şüphesiz kadirdir: "Gökleri ve yeri yaratan vebunları yaratmakla yorulmayan Allah'ın, ölüleri diriltmeye de gücününyeteceğini düşünmezler mi?..." (el-Ahkaf 46/33).

Ayrıca insanın ilk yaratılışı, ikinci yaratılışına göredaha zordur. İnsanı ilkin yaratmaya kadir olan Allah, onu ikinci defa yaratmayadaha çok kadirdir: "O ilkin mahluku yaratıp sonra da tekrar diriltecekolandır ki, bu ona göre (birinciden) pek daha kolaydır..." (er-Rum 30/27).

Ölü bir durumda olan yeri canlandıran Allah, insanı dadiriltebilir:

"...Sen yeryüzünü de ölü ve kupkuru görürsün. Fakatbiz onun üzerine yağmuru indirdiğimiz zaman, o harekete gelir, kabarır, herçeşitten iç açıcı bitkiler verir. Çünkü Allah hakkın ta kendisidir. O ölüleridiriltir, yine O her şeye hakkıyla kadirdir. Kıyamet vakti de gelecektir. Bundaşüphe yoktur. Ve Allah kabirlerdeki kimseleri diriltip kaldıracaktır"(el-Hac 22/5-7).

Bir şeyi zıddına çeviren onu benzerine çevirebilir.Mesela suyun bol miktarda bulunduğu yeşil ağaçtan ateşin çıkması, adetaimkansız iken, ateşi yeşil ağaçtan çıkaran Allah, insanı tekrar yaratabilir:"Yeşil ağaçtan sizin için ateş çıkaran O'dur. İşte siz ateşi ondanyakıyorsunuz. Gökleri ve yeri yaratan, onların benzerlerini yaratmaya kadirdeğil midir? Evet elbette kadirdir. O, her şeyi hakkıyla bilenyaratıcıdır" (Yasin 36/80-81)

Şimdi baharın ilk günleri, kurumuş gibi görünen ağaçlarınnasıl çiçek ve yapraklar açtığını ve yeniden dirilişe örnek olmaları ne kadarda düşündürücü, tabi düşünenen.

Rabbim günahlarımızı affet, bizi kendine kul et, imanyolundan saptırma.

Kalın sağlıcakla.