İnternet ve gazetelerin geleceği zaman zaman gündem oluşturuyor. Gazete sahipleri ister istemez endişe duymaya başladılar, haklı olarak. Bununla ilgili ertelenen DEZENFORMASYON yasasıda Ekim ayı gibi TBMM’ye getirilerek çıkartılacak.
Bu konu gazete sahiplerini meşgul ede dursun diğer taraftan; Basın ilan kurumu (BİK) Genel Müdürü Cavit Erkılınç, yazılı basının kendini yenileyerek dijital medya alanında açılan çığıra ayak uydurmasının zorunluluğu ile ilgili gazete sahipleriyle çok önemli toplantılar yaparak, yeni medyaya gazeteleri hazırlıyor.
Bugün Gazetesiyle birlikte Kahramanmaraş’ta ilan alan gazete temsilcileri; 26 Eylül 2022 yılında Adana’da Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Cavit Erkılınç’ın başkanlığında yapacağı toplantıya katılacak. Bu toplantı gazetelerimizin geleceğe adaptasyonu açısından önem ahzediyor.
Basın İlan Kurumumuz aktif bir şekilde gazeteleri geleceğin yeni medyasına hazırlamaya devam ediyor. Bu kapsamda; Ankara, Bartın, Bolu, Çankırı, Karabük, Kastamonu, Kırıkkale, Kırşehir, Yozgat, Zonguldak illerinden gelen Gazete sahipleri ve temsilcileri ile Adana da gerçekleştirilen, toplantıya: Basın ilan kurumu genel Müdürü Cavit Erkılınç, Genel Müdür Yardımcısı Mesut Onat, Birim Müdürleri ve Şube Müdürleri katılmış. Bu illerden gelen 87 gazete ve internet site sahiplerinin hazır bulunduğu toplantıda konuşan Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Erkılınç ,şu bilgileri paylaşmış ”Yazılı basın sektöründe 33 bini aşkın kişinin istihdam edildiğini, gazeteler ile basın ilan kurumumun bir anlamda iş ortağı olduğunu dile getirerek, “Bu gerçeği görmemiz gerekiyor. Bundan 10 yıl önce yıllık tirajı 2 milyar olan gazetelerimiz bugün iyimser tahminle 700 milyon satıyor.”
“Ortalama gazete sayfaları 8 den 6 sayfa olsun diyorlar. Değme büyük gazetelerimiz 16 sayfayı zor basıyor. Hattatların ve matbaaların gelişini, radyonun televizyonun gelişini nasıl engellenemediyse, gazetelerin ve internet sitelerinin gelişini engellenemeyeceğinin altını çizen Erkılınç konuşmasını şu şekilde sürdürdü; “Doğal seleksiyon denilen bir olay var. Yaşam mücadelesi sırasında canlıların genetik yapısında olmaksızın farklılaşması. Bizim burada bahsettiğimizde budur. Gazetelerimizin geninde haber, yani gazetecilik var. Meslek sürecek, sadece mecra sayısı gerçek manada ikiye çıkacak. Karşımıza çıkanı engelleyemeyiz, karşısında duramayız. Hayatın olağan akışına karşın durmak yerine gerçeği kabulleniyor ve gazetelerimizi hem fiziki hem de dijital ortamda yaşatmak için uğraşıyoruz. Tüm yaptığımız bundan ibarettir, dolayısıyla gazetelerimizi yaşatma mücadelemiz kararlıkla sürecektir.”
+++
Diğer taraftan: Son yirmi yıl içerisinde yerel ve bölgesel gazetelerde alıcı için, köşe yazılarının gazeteyi kılan başlıca unsurlar olduğu artık yıkılmaya başladı. Yerel gazeteler okurun ve ulusal basının can damarıydı. Eski gücü olmasa da yine öyle denebilir!
Yerel gazeteler bir kentin belleği gibidirler. Eski öyküleri yeniden bulup çıkarır ve siyasetçilerin vaatlerini tutup tutmadıklarını sorgular. Gazetelerdeki açıklamalarıyla tarihi belleklerde yeniden canlandırırlar. Dolayısıyla yerel gazetelerin halen kamuoyuna ihtiyacı vardır. Aynı zamanda kamuoyunu yaratır. Çünkü yalnız söyleyecek sözü olanlar demokrasinin yaşaması için çabalar onunla beslenir.
Şununla da noktayı koyalım: Geleneksel yayıncılık tıpkı geleneksel gazetecilik gibi internet nedeniyle hiç kimsenin kestiremeyeceği yönlerde değişim geçiriyor. Yayıncılık yönünden internette, internete özgü niteliklerle birlikte etkileşim ve kişileştirme gibi gittikçe daha fazla sözü olacağına işaret ediyor.
Gazete ve internetle birlikte götürmek daha çok gelişmek daha çok geliştirmek gibi misyonumuz da bulunmakta, bunu da göz ardı edemeyiz. Basın ilan kurumu da bunun mücadelesini bizim için veriyor.