Çağımızda kalkınmanın yolu bilgi toplumundan ve teknolojiye dayalı ekonomi modellerinden geçmekte, bu modelleri hayata geçirmek ise bilginin, üretimin korunması, katma değeri yüksek ileri teknoloji ürünlere dönüşmesi ve bu ürünlerin dünya ile buluşturulması, süreçlerin işler hale getirilmesi ile mümkündür. Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin, patentlerin, önce orta öğretimden üniversiteye, üniversiteden sanayiye, teknoloji transferinin makroekonomik etkileri özellikle gelişmiş ekonomilerde öne çıkmaktadır. Çağımızda araştırma, geliştirme, bir gelişmişlik göstergesi olduğu gibi, sürdürülebilir kalkınmanın da ön koşuludur.
Hal böyleyken, üstün yetenekli orta öğretim kurumlarında, bilimi yalnızca bilimsel ilgi adına yapan içine kapanık, klasik zihniyetin yerini, toplum için üreten ve bilgiyi somut çıktılarıyla değerlendiren yapılar almıştır. Nitekim yüksek yeteneğe sahip okul girişimcilik endeksleriyle, araştırma özel yetenekli öğrencilerin kriterleri ile değerlendirilmeye tabii tutulmaya başlandı. Kahramanmaraş Türkiye odalar ve borsalar birliğinin Fen Lisesi, kodlama ve yazılım okulunun açılışı yapıldı. Bunun için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve KMTSO ile kodlama protokolü imzalandı. İmzayı KMTSO başkanı Şahin Balcıoğlu, Milli eğitim müdürlüğü adına il milli eğitim müdürü Cemal Yılmaz attı. Video konferans aracılığı ile TOBB başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu da kodlama yazılım okulunun açılışında, yaptığı konuşmayla destek verdi. “Kahramanmaraş hayırlı bir işe imza atmıştır. Dijital çağdayız ve makinelerin makinelerle konuşmaya başladığı dönemdeyiz. Yapay zekânın insan zekâsıyla yarıştığını görüyoruz. Hatta makinelerin doğrudan insanlarla konuşmaya başladığı günleri yaşıyoruz” dedi.
+++
Fen Liselerinin esas kuruluş amacı; üstün yetenekli gençleri bir araya getirerek onların yeni buluşlara öncülük etmeleri için kuruldular... Fen- Matematik ve Kimya birbirlerini besleyen öğretiler sunmakta. Kahramanmaraş’ta 7, Türkiye genelinde 350’nin üzerinde Fen Liseleri bulunmaktadır.
Yeni nesil Türkiye’sinde, günümüzde ve ilerleye dönük bu yapılar için her türlü imkan sağlanmıştır. Kahramanmaraş TOBB Fen Lisesinin kodlama ve yazılım konusunda öne çıktığını görüyoruz. Diğer okullara da örnek olması en büyük amaç olmalıdır. Bu gençlerin yetenekleri azim ve becerileri aynı zamanda Üniversitelerinde alt yapısını oluşturmak için kurulmuş Fen Liseleri…
Sonuç olarak: Fen Liseleri-Üniversite-Sanayi işbirliği konusunda farkındalık yaratmayı hedeflemek ve ülkesel kalkınma hedeflerimizde öncelikli alanları bilimsel ve endüstriyel yaklaşımla, değerlendirmeye almaktır.
Kahramanmaraş TOBB Fen Lisesi bu konuda öncelik etmiş oldu. Fen Liselerinin üstün yetenekli öğrencilerinin vakit geçirmeden değerlendirilmesi okul yönetimine ve öğretmenlere düşmektedir.
Pandemi virüsü ülkemizde aydınlatma sürecini başlatmış olmalıdır. Başarının yolunun Fen, Matematik
ve Kimya dan geçtiğini her halde bilmeyen yoktur.