Özgün Baskı sanatının Türkiye'de tanınması anlaşılmasıve alışılması konusunda çaba sarfeden bir kaç isimden birisidir Süleyman SaimTekcan. Bu bir kaç isim arasında da bu sanat dalında yakaladığı özgün sanatanlayışı ile ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Bunun yanı sıra Mimar SinanÜniversitesi Özgün Baskı Atölyesinin kurulmasına ve gelişmesine katkıları iledikkati çeker. Özellikle de kurduğu özel özgün baskı atölyesinde ürettiği sanatçıözgün baskılarının yanısıra tüm sanatçılara açık bir sanat ortamınınhazırlanmasında gösterdiği çabalarla da önemli atılımlara imza atar Tekcan.Güzel Sanatlar Liseleri'nin açılışına yaptığı katkılarda bilinmektedir. Birbaşka söylemle yaşamını sanata ve özellikle de özgün baskı sanatının yaygınlaşmasıve gelişmesine adar.
Bu arada özgün sanat biçeminin gelişimine özen gösterençalışmalara imza atar. Öncelikle Anadolu Uygarlıklarının esinlerini geometriksoyut anlatımlarda yorumlanmasına yönelir. Üç ayaklı kaideler üzerinde oturanboğa başlı Urartu kazanlarından, Eski Tunç çağının Kibele'lerine, Alacahöyük GeyiklerindenGüneş Kurslarına ve Ritonlara uzanan Anadolu sanatının verilerinin esinleriniözgün biçim, kompozisyon ve renk arayışları ile serigrafilerinde yenidenbiçimlendiren Süleyman Saim Tekcan, baskı teknikleri içindeki üstünduyarlığını yansıtan yapıtlar üretir. Serigrafi bir baskı tekniği olarak:Tekcan'ın disiplini, titiz üretimi ve ayrıntıya verdiği önemle, özgün biranlatıma ve uygulamaya ulaşır. Berraklığı, şeffaflığı yok olmayan renk katmanlarıve hatta bunların üzerinde oluşan dokusal ayrıntılar ve ışık dağılımı,Tekcan'ın bu tekniğe kattığı duyarlığı ve kusursuz işçiliği sergiler. AnadoluUygarlıklarının esinlerine yönelen baskılarında Tekcan çok renkli biruygulamayı çok katmanlı, ve bu katmanların ayrı ayrı izlenebileceği bir teknikbeceriyi geliştirir.
Bu gelişim sanatçının yetenekleriyle pekişir ve düşünkatmanlarının birikimleriyle özdeşleşerek yeni bir boyut kazanır. Atlarserileri bu aşamada, Tekcan baskılarında ortaya çıkmaya başlar. AnadoluUygarlıkları ile Selçuklu sanatı esinlerini özdeşleştiren konular kalıplardankağıtlara akmaya başlar. Özellikle Selçuklu sanatının en görkemli verileriarasında yer alan atlı figürler; çinilerden minyatürlere kadar uzanan genişbir alan içinde sık sık karşımıza çıkan bu motifsel yorumlar Süleyman SaimTekcan'ın yapıtlarında yeni uygulama alanlarında yeni yorumlar kazanırlar.
Tekcan, renk katmanlarının saydam geçişlerini içindeçoğalan figürsel anlatımların soyut yorumlarına yönelen araştırmalarının yanısıra, siyah ve beyazın egemen olduğu yapıtlar da üretecektir. Özelliklerengin görsel çekiciliğinden arındırılmış, lekenin çarpıcı geçişleriniyakalayan tonlamaların ve fırça vuruşlarının izlerinin sürüldüğü bu uygulamalarTekcan'ın üzerinde ayrıcalıklı araştırmalara yöneldiği bir serinin varlığınıortaya koymaktadır. Konular Anadolu uygarlıklarından başlar ve atlar serisinekadar uzanır. Bir başka söylemle, Tekcan yaşamı boyunca eğildiği, ilgi ilearaştırdığı ve resimlediği ya da baskılara uyguladığı konuların siyah beyazversiyonları üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu uygulamayla çalışmanın tümaşamalarının izlerinin yakalandığı süzgün örneklerin üretiminde farklıgörsellikler, ayrımlı varsıllıklar yakalamaktadır. Siyah ve beyazın sade,yalın, dingin görselliğine dinamik fırça vuruşları ve leke dağılımıyladevingen lekesel uygulamalar kazandırmaktadır.
04.10.1999, Ankara
Yazan: Kıymet Giray,
Alınan kaynakhttp://www.tamsanat.net/yayinlar/makale.php?post=383