İbadet, yüceAllah’ın razı olduğu ileri yapmak, razı olmadığını yapmamaktır. Bunun içindeAllah’ın neden razı olduğunu ve neden razı olmadığını bilmek gerekir.
İbadet, yüce Allah’ın emirlerine uymuş olmak,, O’nunrızasını kazanmak gayesi ile yapılan her türlü iyi davranış demektir
İbadet, kulluk, Allah’a kul olmaktır.
İbadet niyetle değer kazanır.
Niyet: Kişinin bir işe bilerek ve inanarak yönelmesidir. Niyetsizibadet olmaz.
“Ameller niyetleregöredir.”(Hadis) Bir kadın, sahabenin birine, “Hicret et, Medine de evlenelim”diyor. Sahabe hicret eden o kadını alıyor. Bu adama “Filan kadın için hicreteden adam” diyorlar. Durum Peygamberimize iletilince ; “Ameller niyetleregöredir” buyuruyor.
İbadet, imanın uygulanması, doğru ve hak olduğuna inandığımızesasların günlük hayatta yaşanması demektir.
Okumak, öğrenmek,insanlara faydalı olmak için çalışmak, kazancın helal yoldan kazanılmasınaçalışmak da ibadettir.
Niçin ibadet edilir?
- Yüce Allah emrettiği için
- Allah’a sevgi ve saygımızdan dolayı
- Allah’a inancımız ve kulluk borcumuzu yerine getirmek için
- Allah’ın sayısız nimet ve ihsanına şükretmek işin
- Mutlu olmak için
İbadetinbizlere kazandırdıkları
- İbadet, ruhumuzun Allah’a yabancılaşmasını önler. O’nu unutmamaya engel olur.
- İbadet, günlük hayatımızı düzene girdirir.
- Ahlakımız güzelleşir.
- Ruhen ve bedenen temiz olmamızı sağlar.
- İbadet, kulu Allah’a yaklaştırır.
İnanmanınibadete etkisi
- İman, yaşayış ve davranışlarda ortaya konulmadıkça kuvvetlenmez.
- İman insanda bir ümit ve teselli kaynağı olur
- İman, ruh ve bedeni birleştirir ve bütünleştirir
- İbadet imanla değer kazanır.
- İman, ibadetin hazzını yaşatır.
İbadetinimana etkileri
- İnsanın yaptığı ibadetler, işlediği hayırlı işler ruh üzerinde çok derin işler bırakır.
- Yapılan ibadetler, insanı ruhen yüceltir ve mutlu kılar.
- İman, ibadet etmekle gerçekleşir fiil ve hareket haline gelir. Gerçekleşmeyen bir inanç fazla değer taşımaz.
- Beden ibadetle kontrol altına alınır, disiplinli ve düzenli olur.
- İbadet, bizi, ahlaklı davranışlara yöneltir.
- İbadet, imanın fanusudur, onu her türlü etkile den korur.
7. İbadetin onaylamadığı imanmakbul değildir.